Wirtualne biuro - funkcjonalne rozwiÄ…zanie

³w gospodarczych i wpadÅ‚a na pomysÅ‚ stworzenia takiego miejsca byÅ‚ Ralph Gregory. PrzeprowadziÅ‚ on obserwacje, z których wynikaÅ‚o, że szerokie grono przedsiÄ™biorców nie potrzebuje prowadzenia wÅ‚asnego biura i chce zaoszc

Wirtualne biuro - funkcjonalne rozwiÄ…zanie

Pomysł wirtualnego biura - skąd się wziął?

Pomysł stworzenia wirtualnego biura pojawił się już w 1994 r. Osobą, która chciała ułatwić funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i wpadła na pomysł stworzenia takiego miejsca był Ralph Gregory. Przeprowadził on obserwacje, z których wynikało, że szerokie grono przedsiębiorców nie potrzebuje prowadzenia własnego biura i chce zaoszczędzić koszty. Idea wirtualnego biura zyskała na wartości i już w 1995 roku pojawili się pierwsi klienci. Firma założona przez Ralpha Gregory funkcjonuje do dziś i cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wirtualne_biuro


Zadania osób prowadzących wirtualne biuro

Coraz częściej wirtualne biura zaczynają rozszerzać swoją działalność. Chociaż większość przedsiębiorstw oferujących swoje usługi w zakresie prowadzenia działalności biurowej za pośrednictwem Internetu przede wszystkim zajmuje się takimi usługami, jak odbiór poczty przychodzącej czy przechowywanie dokumentów, to jednak nie brakuje też takich, którzy prowadzą bardziej zaawansowane czynności biurowe. Do takich zleceń należy przede wszystkim na przykład rozliczanie finansowe firmy czy załatwianie wszelkich formalności urzędowych. Z takich rozwiązań korzysta coraz więcej firm, które chcą w szybki sposób uporać się z trudnościami właśnie tego typu. Za pomocą wirtualnego biura można otrzymać wsparcie dla firmy również w innych dziedzinach.


Cytat z Wikipedii:

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna